Chcem ísť hore
Zdieľať
  • +421 911 746 753 (9:00 - 17:00)
  • Doprava zdarma nad 40€

Reklamácia a odstúpenie od zmluvy

Postup podávania sťažností

Predávajúci zodpovedá za vady tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim. V prípade použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené používaním alebo opotrebovaním. V prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena. Ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí alebo je použitý, predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručná doba na služby (oprava alebo úprava tovaru) je 3 mesiace. Záručná doba na tovar vyrobený na zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo v návode, ktorý je k nemu priložený, uvedená doba používania, záručná doba neplynie pred uplynutím tejto doby. Kupujúci musí uplatniť reklamáciu na tovar, ktorý sa rýchlo kazí, najneskôr nasledujúci deň po jeho zakúpení.

Záručná doba pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, je 24 mesiacov.

Ak má predmet kúpy uviesť do prevádzky iný podnikateľ ako predávajúci, záručná doba začína plynúť až odo dňa uvedenia predmetu kúpy do prevádzky, ak kupujúci objednal uvedenie do prevádzky do troch týždňov od prevzatia predmetu kúpy a riadne a včas poskytol potrebnú súčinnosť na vykonanie služby.

Záručný list sa vystaví na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.

Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu.

Kupujúci by však nemal ďalej používať tovar, na ktorom bola zistená chyba. V prípade vád, ktoré sa vyskytnú po kúpe, je potrebné na ne upozorniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však pred uplynutím záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zaniká.

Opotrebenie charakteristické pre materiál alebo používanie sa nepovažuje za vadu. Za vadu sa nepovažuje, ak z povahy predávanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia ako záručná doba, a ak pri bežnom používaní takejto veci dôjde k všeobecnému opotrebovaniu pred uplynutím záručnej doby.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci alebo, ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak sa vada nedá odstrániť a bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Rovnaké práva má kupujúci aj vtedy, ak ide o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. Ak sa vyskytnú iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú v sídle predávajúceho (Banana Republic s.r.o., Björnsonova 3046/14 811 05 Bratislava – mestská časť Staré Mesto). Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis nachádzajúci sa v sídle predávajúceho alebo v mieste bližšom k sídlu kupujúceho, kupujúci si uplatní právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný vykonať opravu do 30 dní.

Ak sa vykoná výmena, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia nového výrobku. To isté platí aj v prípade výmeny dielu, na ktorý bola poskytnutá záruka.

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo odôvodneným odmietnutím.

Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie a v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď; v odôvodnených prípadoch sa môže reklamácia vybaviť neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo vymeniť výrobok za nový výrobok.

Ak kupujúci reklamoval výrobok počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nie je kupujúci povinný uhradiť náklady na odborné posúdenie ani žiadne iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci poskytne kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie do 14 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku po 12 mesiacoch odo dňa kúpy a Predávajúci ju zamietol, Predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže Kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, predávajúci znáša náklady na odborné posúdenie, ako aj ďalšie primerané náklady s ním spojené, a to bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu prostredníctvom odborného posudku, môže kupujúci opätovne uplatniť nárok; počas vykonávania odborného posudku záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný uhradiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na znalecký posudok, ako aj všetky súvisiace účelne vynaložené náklady. Opätovne uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o reklamácii. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu bezodkladne; ak potvrdenie nie je možné doručiť bezodkladne, musí byť doručené bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o uplatnení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručiť, ak má kupujúci možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže uplatniť len spotrebiteľ.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak a) tovar objednaný kupujúcim v jednej objednávke je dodaný samostatne, (b) kupujúci dodáva tovar pozostávajúci z viacerých častí alebo kusov, v okamihu prevzatia poslednej časti alebo kusu, c) kupujúci dodáva tovar opakovane v stanovenom období, v okamihu prevzatia prvej dodávky.

Kupujúci môže od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

  • predaj tovaru vyrobeného podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa, tovaru na mieru alebo tovaru určeného špeciálne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru podliehajúceho skaze alebo rýchlo sa kaziaceho tovaru,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodný na vrátenie zo zdravotných alebo hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní poškodený (napríklad obal od kávy, ktorý bol porušený alebo otvorený kupujúcim),
  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy písomne alebo na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mailom).

Právo na odstúpenie od zmluvy možno uplatniť aj zaslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy v posledný deň 14-dňovej lehoty.

Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu najneskôr do 14 dní všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci na jej úhradu. Kupujúci sa môže s Predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.

Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší obvyklý spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší obvyklý spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.

V prípade odstúpenia od zmluvy nie je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu peniaze skôr, ako bol tovar doručený Kupujúcemu alebo kým Kupujúci nepreukáže, že tovar vrátil Predávajúcemu, pokiaľ Predávajúci nenavrhne osobný odber tovaru alebo odber ním poverenou osobou.

Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť tovar alebo ho odovzdať na prevzatie Predávajúcemu alebo ním poverenej osobe. Táto lehota sa považuje za dodržanú, ak je tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

V prípade odstúpenia od zmluvy znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť poštou.

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku manipulácie s tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Kupujúci má možnosť vyskúšať funkčnosť tovaru po jeho dodaní, ale nemôže tovar používať, ak odstúpi od zmluvy. Aby sa spotrebiteľ presvedčil o povahe, vlastnostiach a funkčnosti tovaru, mal by s tovarom manipulovať a kontrolovať ho len takým spôsobom, ako by to mohol urobiť v kamennom obchode. Počas lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci s tovarom zaobchádzať a kontrolovať ho s náležitou starostlivosťou. Napríklad by si mal zakúpené oblečenie iba vyskúšať, ale nemal by ho nosiť a tovar vrátiť s pôvodnými visačkami alebo inými ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami.